رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص! پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی نرخ روز دام زنده در بازار امروز مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | پیش‌بینی نرخ گوشت قرمز در بازار تشکیل ۴ پرونده تعزیراتی برای هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان مشهد بررسی وضعیت رهن و اجاره در شهرک شهید رجایی مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) دلار بازار آزاد به کانال ۵۸ هزار تومان صعود کرد | حباب سکه چقدر شد؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس

  • کد خبر: ۲۲۶۴۷۷
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
  • ۱
چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس
نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر، ۷۵۰ خانوار کشاورز داریم که از این راه ارتزاق می‌کنند که ادامه کاهش قیمت زعفران به آن‌ها لطمه وارد می‌‌کند.

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره دلیل کاهشی‌شدن قیمت محصول زعفران در بازار، تصریح کرد: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۷۵ تا ۷۶ میلیون تومان، پوشال ۹۳ تا ۹۴ میلیون تومان، سرگل ۹۷ تا ۹۸ میلیون تومان و نگین ۱۰۲ تا ۱۰۵ میلیون تومان است. قیمت زعفران از اوایل اردیبهشت، در بازار رو به کاهش بوده و تا همین الان حدود ۷ الی ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است و این کاهش همچنان ادامه دارد و این بازار هنوز به ثبات نرسیده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل این کاهش، عرضه زعفران در بورس با نرخ پایین است. زعفرانی که در بورس معمولاً در ماه قبل بین ۱۱۰ میلیون تومان معامله می‌شد، اما به دلایلی این قیمت در بورس کاهشی شد و حتی روز گذشته به قیمت ۹۳ میلیون تومان هم رسید.



به‌گفته نایب‌رئیس شورای ملی زعفران، وقتی کشاورز یا فروشنده‌ای که زعفران دارد در همین مقطع که قیمت کاهشی است و خریداری هم نیست، به‌دلیل جو روانی موجود زعفران را عرضه می‌کند، مسلماً قیمت‌ بازار کاهشی می‌شود.

میری افزود: درخواستمان از گرداننده‌ها و متولیان بورس این است که در تقابل با کشاورز، به‌فکر منافع شخصی خودشان نباشند. ما در حال حاضر ۷۵۰ خانوار کشاورز داریم که از این راه ارتزاق می‌کنند و شرایط موجود به آن‌ها لطمه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در سطح ایران، ۵ هزار تاجر و صادرکننده و فعال در این حوزه داریم که همه آن‌ها با این وضعیت متضرر می‌شوند. درخواست داریم زمینه کاهش قیمت این محصول را فراهم نکنند و مردم را از بورس فراری ندهند و خواهشمان این است که با کشاورزان، تجار و مصرف‌کنندگان همراه شوند و در تولید و توسعه این محصول نقش کمک‌کننده داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
0
0
شما صادرکننده ها اگر متحد باشید موجودی بورس صادرات ۱۵ روز میشه براحتی میتونید جمعش کنید
ولی افسوس و صد افسوس

روزی که دیر نیست نابودی این محصول خواهیم دید
چون کشاورزای الان دیگه مثل قدیمیا نیستن
هزینه ها زیاد بخصوص کارگری و پاک گری
کود گران و قس علی هذا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->